120 000 szczęśliwych panien młodych.
Darmowe próbki.
Obsługujemy co trzeci ślub w Polsce.
Prezenty na każdą okazję
Ekspresowy czas realizacji
500 000 szczęśliwych klientów
Suknie Ślubne

Jak wygląda praca konsultantki w salonie ślubnym?

obrazek autora kamil | 28 lutego 2018

 

Jak wygląda praca konsultantki w salonie ślubnym?

Bardzo często odwiedzające nas panie mówią: „Jaką pani ma przyjemną pracę!”. Pewnie, że przyjemną, o ile kochasz to co robisz, znasz się na modzie, krawiectwie, masz dużo cierpliwości i taktu i jesteś bardzo pracowita. Ludziom wydaje się, że pracować w salonie z sukniami oznacza pić kawę z klientkami i szeroko się uśmiechać. A jaka jest rzeczywistość?

Bardzo niewiele osób nadaje się do tej pracy.

Zawsze bardzo starannie dobieram personel, a zatrudnione u nas panie lubią swoją pracę i czują się w niej stabilnie. Nie lubię zmieniać obsady salonów, uważam, że to wpływa destrukcyjnie na zespół. A jest to praca zespołowa, a nie rywalizacja. Praca konsultantki nie jest łatwa. Oprócz zmysłu estetycznego trzeba mieć otwartą głowę i serce. Musimy być po trosze sprzedawcą, psychologiem, stylistką, fryzjerem, krawcową, florystką i przyjacielem. Jest to praca bardzo wymagająca pod względem merytorycznym, wymaga wiedzy z zakresu materiałoznawstwa i krawiectwa, technik sprzedaży, savoir-vivre, wyciszenia i cierpliwości, ogromnego taktu, kondycji fizycznej i spostrzegawczości a także wiedzy z zakresu stylizacji i modelowania sylwetki za pomocą różnych rodzajów garderoby i dodatków.

Musimy znać także aktualne trendy w modzie ślubnej, śledzić prasę branżową, korzystać z wiedzy w Internecie i fachowych wydawnictwach, a także ze szczególną starannością wybierać suknie kolekcyjne podczas pokazów i targów.

Zwykle konsultantką w salonie zostaje osoba, która MUSI umieć szyć, a przynajmniej znać podstawy krawiectwa.

Jest to niezbędna umiejętność, ponieważ klientki często pytają o możliwość zmian w mierzonym modelu. Bez takiej wiedzy nie jesteśmy w stanie doradzić jakie elementy sukni będą wyglądały dobrze, a co może efekt zepsuć. Konsultantka musi umieć prawidłowo zebrać z klientki miarę dla krawcowej, żeby suknia leżała idealnie. Nanoszenie poprawek, podpięcia trenów, prace krawieckie jak naszywanie hafów, guzików, łączących warstwy sukni różnych napek oraz haftek w sposób estetyczny i doskonały to tylko jeden z elementów naszej pracy. Wykonanie samych poprawek wymaga już zaawansowanych umiejętności krawieckich.

Witamy nasze klientki z uśmiechem, bez względu na to czy przyszły z zamiarem zakupu czy tylko przymierzyć suknie, żeby zorientować się w czym będą dobrze wyglądały i jaką kwotę chciałyby przeznaczyć na suknię, czyli zasięgnąć informacji u źródła. Musimy udzielić im pełnych informacji, ponieważ zwykle pierwszy raz wychodzą za mąż i ich wiedza na ten temat jest niekompletna. Doradzamy jaki fason będzie najodpowiedniejszy dla ich sylwetki, omawiamy rodzaje tkanin i zdobień oraz szczegóły konstrukcyjne. Założenie i zdjęcie kilkunastu sukien dla jednej klientki to wysiłek fizyczny, a przy tym trzeba myśleć i uśmiechać się oraz sporo mówić. Oczywiście nie każda prezentacja i przymierzanie kończy się decyzją o zakupie sukni, ale nie traktujemy tego jak porażki. To ważna decyzja i klientka musi się zastanowić, nieraz dwu lub trzykrotnie nas odwiedzić. Za każdym razem dbamy o dobrą, ciepła atmosferę, przyjazne nastawienie i pomocne rady.

Nie narzucamy swoich gustów, nie zachwycamy się też każdą założoną kreacją.

Musimy być obiektywne i szczere, bo przecież klientka stoi przed lustrem i widzi to samo, co my. Powinna czuć się i wyglądać jak milion dolarów, bo to Jej dzień, ten jedyny i długo wyczekiwany, w którym musi lśnić jak gwiazda. Zależy nam na tym, ponieważ wychodząc od nas z suknią jest naszą wizytówką.

Większość pań jest uśmiechnięta i pozytywnie nastawiona do życia. Dobry nastrój podczas przymiarek jest bardzo ważny. Często towarzyszy temu wzruszenie i łzy szczęścia. Ale przychodzą do nas również osoby o różnej, czasem niedoskonałej sylwetce, z kompleksami, w złym humorze albo z negatywnym nastawieniem lub w towarzystwie pozbawionym dobrej energii. Często traktują nas nieprzyjemnie, z wyższością, a wiele z nas to kobiety doświadczone, z wyższym wykształceniem, których pasją jest krawiectwo. Jesteśmy na to przygotowane mentalnie i musimy radzić sobie w takich sytuacjach, ale jest na niejednokrotnie przykro. Zwracać trzeba uwagę, by nie urazić nikogo i jednocześnie zaspokoić oczekiwania naszych gości, bo klientka to gość w naszym domu.

Często pannie młodej towarzyszy kilka osób, z których każda ma swoje własne zdanie i nie jest ono zbieżne ze zdaniem kobiety, która planuje ślub. To trudna sytuacja zarówno dla niej jak i dla nas, zwłaszcza jeśli obserwujemy nadmierny wpływ osoby finansującej zakup.

W salonie musi panować porządek i czystość, a ten sam się nie zrobi.

Zdziwienie niektórych kandydatek poszukujących pracy niezmiernie zaskakuje fakt, że tu się także sprząta…, naprawia i czyści suknie. Organizacja pracy i plan dnia w salonie są niezbędne. Dlatego sugerujemy umawianie wizyt, żeby całkowicie poświecić swoją uwagę klientce i nie rozpraszać się na inne czynności.

Przykro nam czasem, gdy jesteśmy oceniane niesprawiedliwie. Wchodząca do nas pani nie wie czego oczekuje lub jej oczekiwania są wygórowane. Widząc w katalogu czy w Internecie zgrabną, wysoką modelkę, której wykonano zdjęcie poprzedzone wielogodzinnymi przygotowaniami i dopracowane w programie graficznym oczekują takiego właśnie efektu w stosunku do siebie. Czują się rozczarowane, gdy jest inaczej, a zwykle jest. Dodatkowo wyreżyserowane programy o salonach ślubnych emitowane w telewizji są ich obowiązkową lekturą, a trzeba pamiętać, że życie to nie film.

A przecież my też jesteśmy tylko ludźmi, a nie czarodziejami.

Mamy swoje kłopoty, o których musimy zapomnieć w pracy, możemy czuć się gorzej lub mieć trudniejszy czas. Zawsze jednak staramy się pamiętać, że nasza praca ma dawać szczęście i uśmiech. Dlatego prosimy traktujcie nas z szacunkiem i życzliwością, tak ja my traktujemy każdą odwiedzającą nas klientkę.

 

Salon Mody Ślubnej DEMI

20-024 Lublin, ul. Lipowa 10

Tel. +48 733 360 999

http://www.salon-demi.pl/

 

 

Obserwuj nas na:


Facebook


Instagram


Pinterest

Może Ci się spodobać